تجلیل از هنرمندان سوری در قزوین 

 در مراسمی از خوشنویسان سوری در قزوین تجلیل شد.

جمعی از هنرمندان سوری پارسال با ارسال اثر در مسابقه بداهه نویسی به مناسبت روز میلاد حضرت زهرا (س) شرکت کرده بودند که نتوانستند در برنامه حضور یابند.

این هنرمندان که از شهر حلب سوریه به قزوین سفر کرده اند امروز در کارگاه خوشنویسی از آن‌ها تجلیل شد.

در این کارگاه خوشنویسان قزوینی و سوری با تولید آثار فاخر خود جنایات اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

 محمد یوسف مولوی مسئول هنر‌های تجسمی استان حلب گفت:  با توجه به ارتباط و برادری که بین ایران و سوریه  وجود دارد وهمچنین ارتباط خوبی که سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حلب برقرار کرده است، توانسته ایم ارتباطی در این زمینه داشته باشیم.

وی بر انتقال تجارب بین هنرمندان درباره دو خط فارسی و عربی تاکید کرد و افزود: در این زمینه می‌توان به یک وحدت واحدی رسیدو همکاری‌ها افزایش یابد.

مولوی با بیان اینکه دو خط عربی و فارسی در ایران قابل مشاهده است، اضافه کرد: در سوریه مانند ایران نمایشگاه خط به صورت مجزا نداریم.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: فعالیت گسترده هنرمندان در این زمینه و نشان دادن این جنایات به زبان هنر در ایران جالب توجه بود.

مولوی گفت: هنرمندان ایرا نی  به صورت خیلی پیشرفته و ممتاز با هنر توانسته اند پیغام غزه و مظلومیت مردم آن را به گوش دنیا برسانند.

وی با قدردانی از مردم ایران اضافه کرد: امروز همانطور که ایران برای آزادی در جنگ سوریه  کمک کرد، ازمردم غزه  هم حمایت می‌کند.

مسئول هنر‌های تجسمی استان حلب گفت: دشمن واحد  ما استکبار جهان است که نهایتا به  پیروزی مسلمانان منجر خواهد شد.  

جمعه ابراهیم از هنرمندان سوری هم گفت:  ما هنرمندان نسبت به موضوع غزه و مسجدالاقصی ناآشنا نیستیم  و خودمان را جزئی ازآن می‌دانیم.

وی افزود: امروز هنرمندان نمی‌توانند وارد غزه شوند، ولی می‌توانند با نوشتن آیات و جملات بزرگان و تولید اثرهمراه مردم فلسطین باشند.

امامقلی مدیر کل حوزه هنری استان هم گفت: از طریق سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حلب ارتباطی برقرار که منجر به انعقاد تفاهم نامه بین حوزه هنری قزوین و کنسولگری حلب شد ونتیجه آن هم برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری بود.

وی اضافه کرد: یکی از این برنامه‌ها مشق مادر بود که ۹ هنرمند سوری ۱۸ اثر را به این برنامه در قزوین ارسال کردند.

امامقلی گفت:  یکی ازکار‌های مهمی که این روز‌ها م یتوان انجام داد استفاده ازبال رسانه در کنار هنراست چراکه خیلی از آثار هنری خلق می‌شود و ممکن است دیده نشوند.

وی اضافه کرد: جمعی ازهنرمندان در کارگاه گرافیک سنگ‌ها و قصه‌ها آثاری را تولید کردند تا با فروش آن به مردم غزه کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار